Khamis, 10 April 2014

Cepatnya cerah pagi ini...

Assalamualaikum...


Alhamdulillah...pagi ini rasa nyaman sahaja...turun kat tingkat bawah tadi anggaran pkl 7.00 am terus mata terbeliak tgk kat tingkap belakang...dah cerah, betul ker nie pkl 7.00 am nie...tgk jam balik, betullah baru jam 7.05 am...
bertolak keluar rmh tadi jam 7.35 am dah macam jam 9.00 am...agak waktu sekrg nie sang matahari dah cepat naik...

Mai la kita sambung cerita...tu hari kan saya cerita kami cari buku jawi Tahun 1 dan 2 kat Mubaruk (sebut Mubarak) tapi tak jumpa...
so ptg semlm lepas balik ofis pergi lagi kami ke Mubarak tu, bawak sekali anak2, sendat satu kereta...sampai situ dah dekat 6.15 pm...pekerja dia dah siap2 nak pasang penutup pintu besi...

cari cari lagi, tak jumpa gak...muka suami saya dah kelat mcm pinang muda, geram lah tu..

(...dlm kedai tu siap si husna melalak nak kereta mainan...saya pun geram gak, tapi tahan ajer...)

saya sempat ambik satu buku dan Kak Long pulak sebuah kamus, bayar dan cepat2 msk kereta....memasing diam...

kami terus ke Masjid Negeri, suami sembahyang asar..lepas tu zup sana, zup sini..belok sana dan sini..tup2 sampai lah depan Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung....order2 dan mkn2...


saya seganlah nak tangkap gambar kat situ, cam pelancong sgt padahal org Ipoh ajer..korang klik lah kat bawah nie utk gambaran lebih jelas yer..





terima kasih pada Hiro Hannah



ini lak dari Kakimakan, terima kasih juga..


Kat situ saya order nasi goreng ayam kampung dan yg lain nasi lemak ayam kampung...

klu nasi lemak tu sikit ajer, secawan kecik..
nasihat saya, klu tgh lapar kebulor jgn ler masuk sini...
klu santai2 gitu...makan sambil bercinta2, sambil sembang2 dan borak2, gelak2 jumpa kawan lama dtg lah... (tapi ramai gak bawak family dtg sini..boleh order mcm2 kat sini...)

Sekali-sekala makan kat tmp gini tak per..kata org tukar selera kan...iyalah klu dah tiap hari makan ikan bilis goreng ajer tentu muak kan..heheee..



ikan bilis goreng..klu buat nie berbau harum satu rumah...hehheee..tambah 2 pinggan nasi..



bahan2 ikan bilih goreng: bawang besar, bawang putih, cili besar merah dan kacang buncis 5 btg..



minum petang 2 hari lepas: pengat labu, roti kok, bauhulu dan jagung rebus...





..tu nasi arab lauk kambing bakar dan ayam bakar...
(  ..korang rasa berbaloi ker dgn harganya...dah hadam pun boleh tanya la ker..hehehee...)


ok, jumpa lagi...

1 ulasan:

  1. saya nak ucapkan terima kasih kpd seseorg yg telah menolong saya ptg tadi...

    BalasPadam